poniedziałek, 9 grudnia 2013

Samorobiony krem nawilżająco-natłuszczający

Moja twarz jest niezwykle wymagająca jeśli chodzi o nawilżenie, nie znalazłam jeszcze kremu który zadowolił by mnie w 100%, dlatego wpadłam na pomysł by ulepszyć te kremy które aktualnie mam u siebie w domu. Pierwsza wersja była bez oleju, było całkiem ok choć gdybym wiedziała to co wiem teraz, dodałabym z kroplę czy dwie. Aktualnie moja skóra wymaga ogromnej troski przez kurację Atredermem stąd pomysł by spróbować zrobić krem idealny.
Skład:
Krem Baikai Herbals - 4g
Krem Sylveco nagietkowy - 5g
Kwas hialuronowy 1,5% - 2g
Mleczan sodu - 0,66g
Olej z pachnotki - 3g
FEOG - 3 krople

Pierwsza wersja była z olejem winogronowym, który w moim odczuciu jest trochę cięższy od pachnotkowego i mocniej się go czuło. Krem idealnie nawilża pozostawiając po sobie delikatny film, który mi osobiście nie przeszkadza. Moja łuszcząca się, wiecznie napięta skóra twarzy jest z niego bardzo zadowolona, choć by odczuć ulgę muszę go czasem nałożyć dwa razy w odstępie ok. 20/40 minutowym. Z tym kremem łuszczenie się zostało ograniczone, chwilami jest nawet prawie niewidoczne (bez niego łuszczyłam się potwornie przez dobre 3/4 dni). Jeśli by ktoś chciał się posiłkować tymi proporcjami to jeśli nie ma się skóry wysuszonej na wiór polecam zmniejszyć ilość oleju :)

Jeżeli macie jakieś półprodukty w domu warto spróbować je mieszać, efekty mogą przerosnąć wasze oczekiwania :)

4 komentarze:

  1. super sprawa. Zrobienie własnego kremu mi się baaardzo marzy:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mogę używac kremów, bo prawie wszystko mnie zapycha:(

    Zapraszam też na konkurs na moim blogu, do wygrania zestaw hammam: czarne mydło Savon Noir i rękawica Kessa!
    http://madie.randan.pl/konkurs-wygraj-zestaw-hammam-czarne-mydlo-savon-noir-i-rekawice-kessa/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Po pierwsze, dotyczące kremu: super pomysł! Po drugie, masz piękne włosy - trochę wydają się podobne do moich, więc z przyjemnością będę wpadać do Ciebie na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wzór i mentor (odkąd odkryłam, że można robić kosmetyki samemu wielbię Ciebie i Twojego bloga) mówi, że to dobry pomysł, umieram z zachwytu :D
      Dziękuję bardzo! ^.^

      Usuń